Jak dobrze wyposażyć sklep odzieżowy?
Dla osób niewprawionych w aranżacji wnętrz prawidłowe wyposażenie sklepu odzieżowego może okazać się nie lada wyzwaniem. Z pomocą w takiej sytuacji przyjdą specjaliści z zakresu projektowania oraz produkcji mebli sklepowych. O czym należy pamiętać, myśląc o wyposażeniu takiej przestrzeni?
Jak powinien zostać wyposażony dobry sklep z odzieżą?
Dobrze zaprojektowany sklep z odzieżą nie powinien zakłócać odbioru znajdującego się w nim asortymentu. Jego wnętrze nie może zbytnio przyciągać uwagi klientów – ważne jest, aby było ono jedynie tłem dla wystawianego towaru. Przemyślany projekt zapewni kupującym swobodę poruszania się po przestrzeni sklepowej i w efekcie czego – również wpłynie na wzrost sprzedaży.
Wnętrze sklepu musi być dopasowane zarówno do eksponowanych produktów (czyli np. do ubrań sportowych czy odzieży dziecięcej), jak i do wieku poruszających się po nim klientów (inaczej będzie urządzony sklep z garniturami a inaczej sklep z odzieżą dla młodzieży). Istotne jest tu szczególnie to, aby nie zapełniać przestrzeni niepotrzebnymi meblami – pamiętajmy, że wyposażenie sklepów w meble powinno być w pierwszej kolejności funkcjonalne. Warto więc wyeliminować wszystkie zbędne elementy, które stanowią wyłącznie element „dekoracyjny”, bez powodu zapełniając wolną przestrzeń.
Dopasowanie mebli do danego lokalu może stanowić problem dla wielu niewprawionych osób. W takiej sytuacji rekomendowane jest skorzystania z usług profesjonalistów w zakresie projektowania oraz produkcji wyposażenia sklepów, którzy profesjonalnym okiem spojrzą na to, czego dana przestrzeń potrzebuje.
Meble w sklepie odzieżowym
Zupełną podstawą wyposażenia sklepów odzieżowych są przyścienne regały oraz stoiska z wieszakami. Warto zauważyć, iż to właśnie ekspozycja towarów na wieszakach wypada najbardziej efektownie i sprzyja wzrostowi sprzedaży. Atrakcyjna prezentacja towaru jest pierwszym krokiem do zainteresowania klient. Z tego powodu należy postawić przede wszystkim na funkcjonalne regały oraz stoiska, które będą dopasowane do wzrostu potencjalnych odbiorców.
Pamiętajmy o tym, że stojący wieszak ma jeszcze jedną zaletę: w przeciwieństwie do ciężkiego regału, jest on mobilny i lekki, dzięki czemu bez najmniejszego problemu możemy go przemieszczać po przestrzeni sklepu. Zapewnia to wygodniejszą pracę ekspedientek oraz ekspedientów (jest to świetny transporter dla asortymentu, jakiego możemy użyć w magazynie oraz na zapleczu), a także stwarza możliwość drobnej zmiany aranżacji wewnątrz lokalu. To ostatnie jest szczególnie istotne wraz z pojawieniem się nowej kolekcji lub podczas wyprzedaży na koniec sezonu. Taki stojak może zostać wówczas ustawiony w widocznym miejscu, z odpowiednim napisem przyciągającym uwagę klientów.
Istotne jest także umieszczenie na ścianach luster o dużych wymiarach. Pamiętajmy, że wielu klientów nie korzysta z przymierzalni – lustra w głównej przestrzeni sklepu stwarzają im możliwość „przymierzenia” do siebie wybranego stroju, bez konieczności stania w kolejce.